20 Mayıs 2013 Pazartesi

Tiramisu


Bu pastayi esimin arkadaslari icin yapmistim, uzerini tamamen kakao ile kaplamak yerine dergilerden kestigim kuşe kagittan cikardigim cicek motifini pastanin uzerine yerlestirdim ve o sekilde suslememi tamamladim. kremsanti ile susleme yapmaktan cok daha kolay ve az vakit alici oldu :)


Pandispanya icin Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardagi toz seker
  • 1 su bardagi sut
  • yarim su bardagi siviyag
  • 2 su bardagi un
  • 3 yemek kasigi kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
Krema icin Malzemeler:

  • 1 yumurta
  • 1 su bardagi seker
  • 1 cay bardagi un
  • 3 su bardagi sut
  • 1 paket vanilya
  • 2-3 yemek kasigi krem peynir (philadelphia cream cheese)
Keki Islatmak icin Malzemeler :

  • 1 bardak yari yariya sicak su-sut karisimi
  • 2-3 yemek kasigi kahve
 Yapilisi:
  1. yumurta ve toz sekeri yaklasik 10 dakika cirpiyoruz. ben bu sefer annemin tavsiye ettigi yontemi kullanip en kucuk ocak gozunun en kisik derecesine karistirma kabimi koydum ve o isiyla cirptim,daha kabarik bir karisim elde ettim. 
  2. yumurta ve seker kremsi bir gorunum elde edene kadar cirpalim ve yavas yavas yagi ilave edelim.
  3. ardindan sutu ilave edelim. 
  4. bu sirada firinimizi 175 dereceye getirelim.kalan malzemeleri ayri bir kapta eleyelim ve azar azar karisimi cok sondurmeden en dusuk mikser seviyesinde 1 dakika cirpalim.
  5. cok fazla karismasina gerek yok cunku tahta veya silikon kasikla bir kez daha karistiralim. 
  6. kelepceli kek kalibina bosalttigimiz karisimi 35-40 dakika sonra kontol edip firindan cikaralim.
  7. kekimiz sogurken kreamasini yapalim.
  8. vanilya ve krem peynir haric butun malzemeleri derin bir tencereye alip cirpma teliyle surekli karistirarak pisirelim.
  9. pisen kremaya vanilya ekleyelim.
  10. 5-10 dakika sonra iliyan kremamiza krem peynir ya da labne peyniri ilave edip eriye dek karistiralim ve tekrar sogumasini bekleyelim.
  11. bu sirada soguyan kekimizi iki parcaya bolelim.
  12. ust parcasi bombeliyse bicak yardimiyla biraz tiraslayip duz bir goruntu elde edelim.
  13. ilk parcayi alip servis yapacagimiz tabaga dikkatlice koyalim ve islatalim.
  14. arasina kremanin yarisini surup diger kek parcasiyla kapatalim.
  15. kalan sosu da keke gezdirip kalan kremayi uzerine surelim.
  16. yaptigimiz kagit sablonlari yerlestirip kekin uzerini kakao ile kaplayalim.
  17. sablonumuzu yavasca cikaralim. (ben uzerine bir miktar taze hindistan cevizi serptim.)
  18. dolapta bir gece bekleyen tiramisumuzu afiyetle yiyelim :)

Hiç yorum yok :

BlogOkulu Gadgets