20 Mayıs 2013 Pazartesi

Ev Yapimi Simit Tarifi

Gecenlerde Turkiye'de sabah haberlerini izlemek icin bilgisayari actim,malum zaman farkindan dolayi Amerika'da ancak gece izleyebiliyoruz.. Tabi sabah haberleri simizsiz olur mu? Nasil canim cekti izlerken :( aylardir hasret kalmisim ne de olsa :) ertesi gun bir tarif bulup hemen yapmaya koyuldum.. sonuc gercekten harikaydi.. iste citir citir simit tarifi..


Hamur icin Malzemeler:
  • 1 kg un
  • 2,5 su bardagindan biraz eksik ilik su
  • 3 tatli kasigi kuru maya
  • 1 corba kasigi tuz

Batirmak icin Malzemeler :

  • 1/2 bardak pekmez
  • 1/2 bardak su
  • 2 su bardagi susam

Yapilisi:

  1. 1 kg unu temiz bir tezgaha yayalim ve ortasini ortasini havuz gibi acalim.
  2. eger tezgahiniz kirlenmesin istiyorsaniz buyukce bir tepsiye de unu yayabilirsiniz,benim tezgahim mermer olmadigi icin ben boyle yaptim.
  3. ilik suya kuru mayayi ekleyip karistiralim ve 1-2 dakika bekletelim.
  4. ortasini acitgimiz una mayali suyumuzu yavas yavas ekleyerek karistiralim.
  5. once kasikla karistirip hamur katilasinca da elimizle yogurmaya baslayalim. bu sirada tuzu eklemeyi unutmayalim :) 
  6. yogurdugumuz hamuru derin bir karistirma kabina alip uzerini kapatalim. 30-45 dakika arasi dinlendirelim. 
  7. hamurumuz dinlenirken pekmezi ve suyu kare bir borcama alip karistiralim. susami da buyukce bir tepsiye yayalim.
  8. dinlenen hamurumuzu unlanmis tezgaha alalim.biraz yogurup toparlanmasini saglayalim. 
  9. hamuru bezelere ayiralim.(ben 13-14 arasi beze yapip onlari da tekrar yuvarlayarak biraz da tezgahta dinlendirdim.) 
  10. ilk bezeyi ortasindan baslayip yanlara dogru rulo yapar gibi inceltelim. isaret parmagimizi tam ortasina getirdigimiz ince hamuru iki ucu birlesene kadar birbirine dolayalim.
  11. daha sonra da isaret parmagimizi koydugumuz yerle ucunu sikica birlestirip halka yapalim.3 er tane ya da borcam buyukse 4er tane halka yapip pekmezli suya birakip icine cekmesini saglayalim. 
  12. firinimizi 250 dereceye getirip tepsilerimize yagli kagit serelim,ya da un serpelim. 
  13. butun bezeler bitince pekmezli sudaki bezeleri alip susama batiralim. 
  14. ilk tepsi piserken diger halkalari da pekmezli suda bekletelim. susama batirip tepsiye dizelim ve pisirelim.



Hiç yorum yok :

BlogOkulu Gadgets